ogólna

4 rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę, zanim zdecydujesz się na serwis sprzątający w Warszawie

Serwis sprzątający w Warszawie to usługi zdobywające coraz większą popularność wśród mieszkańców oraz firm zlokalizowanych w stolicy. Profesjonalne sprzątanie biur i mieszkań pozwala na dużą oszczędność czasu i sił, co przekłada się na spore korzyści dla osób korzystających z tego typu usług. Zanim jednak zdecydujemy się na pomoc firmy sprzątającej, warto sprawdzić 4 głównych aspektów, na które powinno się zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy. Pozwoli to wybrać najlepszą dla siebie ofertę, która przyniesie zadowolenie ze współpracy.

Odpowiedni zakres usług serwisu sprzątającego w Warszawie

Serwis sprzątający Warszawa to zazwyczaj kompleksowe usługi, które można elastycznie dopasować do wymagań i potrzeb klienta. W zależności od firmy, oferowane są różne zakresy prac w domach, mieszkaniach, biurach, sklepach, magazynach oraz innych obiektach, dlatego wybierając odpowiednią dla siebie ofertę, należy zwrócić uwagę na obszar, w jakim zazwyczaj działa firma. Dzięki temu można zdecydować się na ekipę sprzątającą, która ma duże doświadczenie w utrzymywaniu czystości w budynku danego typu, co przełoży się na sprawną i dokładną realizację danych usług.

Zazwyczaj usługi firmy sprzątającej dzieli się na podstawowe obowiązki realizowane codziennie lub kilka razy w tygodniu oraz na zadania specjalne, realizowane rzadziej i przy użyciu specjalnego, profesjonalnego sprzętu i środków czystości. Najczęściej pierwszy typ usług można wybrać, decydując się na regularne usługi serwisu sprzątającego, realizowane zgodnie z ustalonym harmonogramem. Są to zazwyczaj takie zadania, jak mycie podłóg i odkurzanie dywanów, sprzątanie toalet, ścieranie blatów mebli, czyszczenie szklanych powierzchni czy opróżnianie pojemników na odpadki.

Usługi specjalne obejmują trudniejsze prace, wymagające większego nakładu pracy. Są to takie obowiązki, jak czyszczenie dywanów i wykładzin, zewnętrzne mycie okien, sprzątanie po remoncie, po budowie lub po przeprowadzce, gruntowne porządki przed lub po większych wydarzeniach. Najczęściej zamawia się je jednorazowo, jako dodatkowe usługi serwisu sprzątającego w Warszawie.

Zapewnienie profesjonalnych środków i sprzętu do sprzątania

Profesjonalny serwis sprzątający w Warszawie powinien zapewniać we własnym zakresie profesjonalne środki czystości oraz specjalistyczny sprzęt do sprzątania różnego typu powierzchni. Dzięki temu klient nie musi zajmować się wyposażeniem ekipy sprzątającej, pozostawiając wszystkie działania związane z porządkami wynajętym specjalistom. Profesjonalne wyposażenie ekipy pozwala jej na szybkie i skuteczne pozbycie się zabrudzeń z wszelkich powierzchni bez zagrożenia zniszczenia ich, dlatego ten punkt jest bardzo ważny.

Dojazd do klienta

Kolejnym ważnym aspektem przy wyborze odpowiedniego dla siebie serwisu sprzątającego w Warszawie jest dojazd do klienta. Wiele firm w stolicy zapewnia dojazd do siedziby klienta we własnym zakresie, pod warunkiem, że znajduje się ona w Warszawie lub jej bezpośredniej okolicy. Warto dowiedzieć się, czy w danym przypadku będzie to zapewnione oraz jakie mogą być ewentualne koszty, jeśli firma znajduje się w dalszej odległości od stolicy.

Elastyczność grafiku firmy sprzątającej

Serwis sprzątający Warszawa powinien zapewniać także elastyczny grafik, dopasowany w pełni do wymagań i potrzeb klienta. Każdy ma swoje preferencje co do czasu pracy firmy sprzątającej – w niektórych biurach bardziej pożądane będą usługi realizowane w czasie pracy działania firmy, ponieważ po jego zakończeniu budynek może być zamykany, a jego dodatkowe udostępnianie ekipie sprzątającej może być kłopotliwe. W innym przypadku firma może uznać, że sprzątanie w czasie pracy biura może utrudniać realizację codziennych obowiązków pracownikom, dlatego bardziej pożądane będą prace przeprowadzane po zamknięciu biura. Podobnie w przypadku klientów indywidualnych i sprzątania w domach i mieszkaniach – warto dowiedzieć się, w jakich godzinach możliwa jest realizacja usług i czy można dopasować harmonogram sprzątania do własnego grafiku, aby usługi nie kolidowały z codziennymi obowiązkami klienta.